Jelentkezési lapunkat itt letölteheti!

 

  Publicisztika  
     
 

A Shakespeare Színművészeti Akadémia felvételt hirdet a 2017 szeptemberében induló színész, operett, musical, film- és szinkronszínész nappali tagozatos évfolyamra most érettségiző fiatalok részére!

Jelentkezési lapunk ITT letölthető

Felvételi követelmények:

- 5 vers és 5 monológ művészileg hitelesen megformált előadása

 


A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából


A Shakespeare Színművészeti Akadémia magyar színművészeti oktatási-képzési intézmény, budapesti székhellyel. Az akadémia három éves képzést nyújt a színművészet iránt érdeklődő fiatalok számára, melynek végén oklevelet biztosít az azt teljesített akadémistáknak, az oklevél OKJ-s színész és filmszínész képesítés igazolásának felel meg.
Tartalomjegyzék

Működése
A Shakespeare Színművészeti Akadémia akkreditált színházi- és filmszínész képzést kínál, a három éves, nappali tagozatos kurzusra érettségizett fiatalok jelentkezhetnek, alapesetben 22 éves korig, indokolt esetben azonban az akadémia a korhatár betartásától el is tekinthet. A hagyományos főiskolai vagy egyetemi képzésekhez hasonlóan minden féléves tanulmányi szakaszt elméleti és gyakorlati vizsgák zárnak, a hatodik szemeszter záróvizsgái után pedig az azokat teljesített hallgatók színész oklevelet kapnak, amely egyenértékű az országos képzési jegyzékben szereplő színházi és filmszínész képesítéssel.
Az akadémia színészképzésén elméleti és gyakorlati tárgyak is szerepelnek, az előbbiek között szerepel többek között színház- és drámatörténet, dramaturgia, művelődéstörténet, illetve jelmez-és viselettörténet, míg a gyakorlati tárgyak között ének- és hangképzés, művészi beszéd, tánc, vívás, akrobatika, színészmesterség, szinkronszínész-képzés és több más tantárgy is található.
Története
A Shakespeare Színművészeti Akadémia az 1984-ben alakult Harlekin Gyermekszínház keretei közül kifejlődve jött létre, miután a gyermekszínházat életre hívó Lojkó Lakatos József filmrendező – az akadémia jelenlegi igazgatója – hosszú időn keresztül fáradozott azon, hogy megteremtsen egy olyan színészképző iskolát, „ahol a megfontolt, alapos és mindenképpen alázattal végzett munka – mind a tanulók, mind pedig a tanárok részéről – „gyümölcseként” ismét egy olyan erős drámai színésznemzedék „születhet”, mint a „régi szép időkben”.”[1]
Az intézmény hivatalos alapítási dátuma 2000, az első végzett évfolyam 2002-ben hagyta el az erzsébetvárosi Rottenbiller utcában található képezde falait.
Tanárai
Az akadémia tanári karának jelenlegi és korábbi tagjai – a teljesség igénye nélkül – Csiszár Imre, Dávid Zsuzsa, Esztergályos Károly, dr. Horváth Péter, Molnár György, Silló Sándor, Szőke István és Telihay Péter színházi rendezők, Balogh Zsolt és Málnay Levente filmrendezők, Fábián László író, művészettörténész, Kovács Gábor Dénes drámatörténész, Szakály György, Gyöngyösi Tamás és Papp Csaba tánc- és mozgásművészek, Lőkös Ildikó dramaturg, Dőry Virág viseletkutató, Gombár Judit színpadi látványtervező, Gencsy Sári és Komarniczki Zita operaénekesek, továbbá Andai Kati, Bánfalvy Ágnes, Baráth Attila, Borbás Gabi, Igó Éva, Medgyesi Mária,. Mihályi Győző, Miklósi Anna, Őze Áron, Pécsi Ildikó, Pálos Zsuzsa, Pásztor Edina, Schlanger András, Tímár Éva és Tordai Teri színművészek.
Egykori és jelenlegi diákjai
Végzett diákjai
2002
Bacsó Bella, Balázs Andrea, Balogh Ferenc, Barna Beáta, Borbély János, Csengeri Gábor, Ehárt Katalin, Gyurk Adrienn, Hadarits Kristóf, Haik Viktória, Horváth András, Horváth Nóra, Ivanova Anna, Jakus Szilvia, Katz Petra, Keczán Norbert, Kiss Zsuzsa, Kohl Piroska, Korán Ildikó, Lapis Erika, Majbo Adrienn, Martin Adél, Máté Krisztián, Mészáros László, Miskovics Róbert, Modor Miltiádész, Mohosi Balázs, Molnár Zsuzsa, Mucsa Angéla, Munkácsi Gábor, Nagy Csaba, Nagy Szabó Edit, Papp Zoltán, Pásztor Tibor, Pinczés Attila, Rácz Róbert, Réti Barnabás, Siket Mónika, Sipos Csaba, Szegő Katalin, Sztanik Attila, Tizedes Anita, Tóth Imola, Tóth Zsolt.
2003
Balogh Amanda, Bárány Virág, Baumstark Éva, Bódi Barbara, Cser Melinda, Farkas Gergő, Fekete Gábor, Franczúz Erika, Frida Mercedes, Futó Ákos, Gyűrű Valéria, Halász Melinda, Horváth Eszter, Juhász Diána, Komor Bettina, Matyasovszky Beáta, Mohosi Balázs, Nagy Zsófia, Novák Gabriella, Pinczés Attila, Remetehegyi Ildikó, Réti Barnabás, Simon M. Edina, Somfalvy Gergő, Szűcs Ágnes Viktória, Tarr Veronica, Tihanyi Noémi, Törőcsik Tamás, Tóth Zoltán.
2004
Cebi Márta, Csádi Zoltán, Frumen Gergő, Gasparik Gábor, Gombas Viktoria Rita, Hadik Miklós, Hódis Richárd, Kanizsay Anna, Lacsa Rita, Magda Dóra, Majnik Tamás, Major Boglárka, Nemes Krisztina, Nemes Szabina, Pisk Katalin, Sasvári Katinka, Sterr Judit Eszter, Szűcs Balázs, Tihanyi Ildikó, Tóth Máté, Tóth Réka, Végh Tibor, Veller Olga.
2005
Nem állapítható meg egyértelműen.[2]
2007
Abdullin Sardar Tagirovics, Ambruzs Ádám, Bittner Anett, Bazsik Dia, Gellérfy Zsuzsa, Gulyás István, Goletz Nikolett, Gyuricza Mikolt, Hajduk Zsuzsa, Kánya Gyöngyi, Liebhaber Katalin, Maixner Ágnes, Marczinka Diána, Ördögh János, Palotás Ágnes, Pap Alexandra, Papp Annamária, Rumanóczky Anett, Szabó József, Székely Lóránt, Szögi Csaba, Szűcs Orsolya, Umbráth László, Zsugonits Enikő.
2008
Davidovics Adrienn, Északi Tamás, Gócza Fanni, Kerkay Rita, Kovács Márton, Kovács Miklós (†), Reizer Veronika, Sági Bernadett, Szakter Viktória, Szitás Balázs, Szűcs-Szabó Máté, Vajda Izabella.
2009
Ágoston László, Aszódi Anett, Baranyai Péter, Császár Zsófia, Csecsetka Dóra, Csizmarik Dóri, Erdélyi Andrea, Grósz Attila, Hajnal János, Honecz István, Jáger Balázs, Jenei Gábor, Kovács Károly, Lakatos Ádám, László Emánuel, Pasztusics Enikő, Pohánka Gerda, Pozsogár Tünde, Szabó Orsolya, Tóth Dávid.
2010
Bikki Gábor, Csáki Péter, Cseh Adrienn, Dézsi Éva Darinka, Dib Mariann, Dobszai Eszter, Eszes Szabolcs, Pálinkás Krisztina, Sipos György, Somogyi Tímea, Tóth Mónika, Tóth Orsolya, Varga László.
2012
Barabás Fanni, Bárdos Eszter, Berdár Ágnes, Kuberko Enikő, Major Nóra, Mester Nikolett, Pollák Orsolya, Szakcsi Ákos, Szilágyi Tamás.
2013
Dömök Edina, Hetesi Beatrix, Jakab Cintia, Juhász Dénes, Karvalics Márton, Lipták Gábor, Szarvas Balázs, Szegedi Tamás, Valu Rebeka, Vucsics Virág.
2014
Horváth Viktor, Kanyar Dzsenifer, Kolarics Andrea, Körmöndi Larina
2015
Bódi Georgina, Honecz István, Kocsis Gábor, Léránt Szandra, Márfi Márk, Mezei Enikő, Szigeti Szilvia; Czimmermann Kitti, Kiss Karolina, Krutilla Fruzsina
Jelenlegi diákjai
Barna Vanessza, Kocsis Barbara, Mazik Anna, Szélyes Mónika, Szíjártó Aurélia, Talján Violetta, Winkler Réka.




 

LELKESEDÉSSEL ÉS ALÁZATTAL – Lojkó Lakatos József-portré
írta: Czompó Judit
Lehet-e lelkesedésből színiakadémiát teremteni? Nos, erre a kissé furcsa, ám egyszerű kérdésre, egyszerű a válasz is: lehet! S, hogy hogyan? Arra Lojkó Lakatos József a jó példa, hiszen a pedagógus végzettségű, ambiciózus fiatalember – aki költőként, íróként és filmrendezőként is megállta a helyét – létrehozta a Shakespeare Színművészeti Akadémiát, amely méltó „vetélytársa” lehet, a korábbi „egyeduralmát” sokáig őrző Színház- és Filmművészeti Főiskolának, melynek – a sors fintora – egykor ő is a hallgatója volt.

A Shakespeare Színművészeti Akadémiát – ha fogalmazhatunk így – a Harlekin Gyermekszínház „édes gyermekének” is nevezhetjük. Az 1984-ben alakult egykori gyermek színészképző alapítója és vezetője, Lojkó Lakatos József sokat fáradozott azért, hogy álma valóra válhasson. Olyan színészképző iskolát hozott létre, ahol a megfontolt, alapos és mindenképpen alázattal végzett munka – mind a tanulók, mind pedig a tanárok részéről – „gyümölcseként” ismét egy olyan erős drámai színésznemzedék „születhet”, mint a „régi szép időkben”.
Manapság ugyanis csak a szappanoperák és reklámfilmek szereplőjeként, vagy szinkronhangként válnak ismertté az új színészgeneráció tagjai. Pedig nem kéne, hogy így legyen. Ez ellen „veszi fel a harcot” az 1951-es, boldvai születésű, Sárospatakon Tanítóképző Főiskolát végzett (1970-74), majd a Színház- és Filmművészeti Főiskola (1975-79) rendezői szakának „padját koptató” Lojkó Lakatos József, akit tehetséggel áldott meg az ég.
Ez a tehetség már íróként és költőként is megmutatkozott nála. Verseit olyan lapok közölték, mint az Élet és Irodalom, a Napjaink, vagy a Tiszatáj. A Cigány tragédia Magyarországon című írása, az Uzhe Jilesa, vagyis Tiszta szívvel (1979) című filmnovellája szintén igen nagy talentumról árulkodott.
Később az első cigányiskola pedagógusaként dolgozik, majd „beleszeret” a filmrendezésbe és a MAFILM munkatársa lesz, 1979-ben. Itt alkotott a felejthetetlen Fábri Zoltán is, aki olyan filmekkel ajándékozott meg minket – többek között -, mint a Körhinta (1955), az Isten hozta, őrnagy úr! (1969), vagy Az ötödik pecsét (1975). Nos, e háromszoros Kossuth-díjas „géniusz” mellett lett asszisztens Lojkó Lakatos József. Így aztán sok film „születésénél” ott lehetett, s figyelhette a mestert, akitől talán néhány fogást is „ellesett”, hogy aztán kicsit később ő is megrendezhesse saját filmjeit.
Első filmes munkáinak egyike, az a mindössze 20 perces, fekete-fehér – a Magyar Filmintézet, Híradó és Dokumentumfilm Stúdió gondozásában készült – 1981-es dokumentumfilm, amely az Elfelejtett holtak címet viseli. Ez az alkotás megrázó erővel
mutatja be a náci „haláltáborokban” elpusztított, méltatlanul elfeledett cigány áldozatokat úgy, hogy közben nem válik sem „érzelgőssé”, sem „okítóvá” a szó pejoratív értelmében. „Egyszerűen” csak tényeket dokumentál, a dokumentumfilm sajátos eszközeivel, felmutatva az igazságot. Mert – ahogy Gorkij fogalmazott – „a tény még nem a teljes igazság, csak nyersanyag, amelyből ki kell bányászni a művészi igazságot.” Nos, Lojkó Lakatos Józsefnek – már e korai filmjében is – ez nagyszerűen sikerült.
E magas szakmai színvonaltól további filmjei, A Nyolcadik stáció (1983), a Tizenkilenc késszúrással (1990), illetve Az utolsó táltos (1992) című alkotásai sem maradnak el. Ez utóbbi egyénként saját filmnovellájának (Tátosok) „mozgóképes” feldolgozása. A Bernarda Alba háza (1986) és A rágalom iskolája (1992) pedig olyan tévéfilmjei, melyek F.G. Lorca, illetve Richard B. Sheridan nagyszerű színműveinek filmes adaptációi. Ezen tévéjátékai igen nagy művészi „érzékenységről” árulkodnak.
Az imént említett két tévéfilmben olyan „színésznagyságokkal” dolgozhatott együtt, mint például Berek Kati, Kútvölgyi Erzsébet, Jónás Judit, Igó Éva, Hernádi Judit, Bács Ferenc, Kézdy György, Paudits Béla, és még folytathatnánk a sort. Mert „A jó szereposztás, fél siker!” szokták mondogatni filmes és színházi körökben, s ezt ő is jól tudja. S, talán ezért válogat oly nagy gonddal, mind filmjeihez, mind színdarabjaihoz kiváló színészeket.
A Shakespeare Színművészeti Akadémia tanári testülete szintén neves művészekből állt össze. Csiszár Imre, Silló Sándor és Molnár György rendezők, a színházi és filmes rendezés „csínját-bínját” ismertetik; művelődéstörténetet Fábián László író, az esztétikát és drámatörténetet Kovács Gábor Dénes tanítja. A jelmez- és viselettörténettel Dőry Virág foglalkozik; mozgást és táncot, éneket és hangképzést Szakály György, illetve Baráth Attila oktat; a dramaturgia rejtelmeivel Lökös Ildikó, a színpadi látvány különös világával pedig Gombár Judit ismerteti meg a hallgatókat.
Ők valamennyien – a színészmesterség fortélyait bemutató tanárokkal együtt – mint például Tordai Teri, Mihályi Győző, Bánfalvy Ágnes és Pécsi Ildikó – a komplex képzés hívei. A nappali tagozatos „leendő színészek” államilag elismert oklevelet kapnak. Vizsgaelőadásaikon pedig neves színházak igazgatói és rendezői „kutatják” az új tehetségeket.

Ám, addig még hosszú, „fájdalmakkal” teli utat kell megtenniük a harmadév végére eljutott hallgatóknak, de végig bírniuk kell a „kiképzést”, hiszen a felvételi rosták második fordulójában már „átestek” egy szellemi terhelést (és nem lexikális tudást) mérő feladatsoron is.
De a lelkesedéssel és alázattal végzett munka mindig meghozza gyümölcsét! Így volt ez Lojkó Lakatos Józsefnél is, akinek kiemelkedő szakmai tevékenysége – az irodalom, a film- és színházművészet terén – e két fontos fogalomra, a lelkesedésre és a szakmai alázatra (is) épül.


A Shakespeare Színművészeti Akadémia idei felvételi követelményeiről röviden:

A Shakespeare Színmûvészeti Akadémia idén is felvételt hirdetett 2009. szeptemberben induló színész, operett, musical, film- és szinkronszínész nappali tagozatos évfolyamára, érettségizett fiataloknak!
A felvételi vizsgára március 1-ig lehetett jelentkezni!
A 2009 áprilisában zajló két fordulós felvételi vizsga, minimális követelményei idén a következők lesznek: 5 vers, 5 monológ, valamint 3 különbözõ hangulatú dal.

Jelentkezési lap letölthető az alábbi honlapról: http://www.shakespeareakademia.hu

Az Akadémia címe: 1077 Bp., Rottenbiller u. 64.

Forrás: Sense Magazin



Shakespeare-ről elnevezett,

angolosan konzervatív színiakadémia

(Megjelent a Magyar Demokrata c. lapban)

- Kivonatolt változat -

Ahogyan a médiából megtudtuk – immár évtizedek óta -, az egyik legnépszerűbb szakma a színészeké. A Színház- és Filmművészeti Egyetemre többször annyian jelentkeztek, mint bármely más felsőoktatási intézménybe. Még ma is sokan azt hiszik, hogy nem vezethet más út a színésszé váláshoz, csakis az egyetem elvégzése. Pedig már ismeretes, hogy nem ez az egyetlen üdvözítő megoldás. A kilencvenes évek elejétől sorra alakultak a színitanodák. A Lojko Lakatos József nevével fémjelzett Shakespeare Színművészeti Akadémia nem egy akar lenni a sok közül, más célokat tűzött ki maga elé, mint az un. tanodák .

Lojko Lakatos József hivatásának a tanítást vallja. Pedagógusi, költői és filmrendezői énjét (Fábri Zoltán osztályában végzett a főiskolán) ötvözte a Harlekin Gyermekszínház megalapításával. A húsz éve működő színház és színistúdió sikeres működése és a drámai színészek kinevelésének hiánya keltette életre, szintén az ő igazgatása alatt a Shakespeare Színművészeti Akadémiát.

- Nem veszélyes az oly sokáig monopolhelyzetben lévő egyetem konkurenciáját megteremteni olyankor, amikor egyébként is telve van a város színitanodákkal?

- Nem akarunk senkinek a konkurenciája lenni, nem azért jött létre az akadémiánk. Annak idején, a gyermekszínház kapcsán is támadtak minket azok, akik valami hasonló stúdiót akartak létrehozni. Ezek a konfliktusok jót tettek nekünk, inkább előbbre vitték az ügyünket, mintsem hátráltatták volna. Annak ellenére, hogy nem szántuk magunkat konkurenciának, most már számolnia kell velünk a szakmának. Bízom abban, hogy jól járnak velünk.

- Mi késztette arra, hogy felnőttképzéssel is foglalkozzon?

    - Filmes pályafutásom idején találkoztam azzal a jelenséggel, hogy egyes filmeket, színpadi műveket már csak halott szereposztásban lehet kiosztani. Az utóbbi időben nem nevelődött ki erős drámai színésznemzedék. Ezt az űrt szeretnénk valamilyen formában megszüntetni. A legjobb megoldás, ha saját színészgenerációt nevelünk ki a jövő magyar színház- és filmművészete számára.

- Milyen képzési formát választottak a célok megvalósítására?

    - Tizennyolc év feletti érettségizett fiatalok jelentkezését várjuk – folyamatosan. A képzés három éven keresztül, nappali tagozaton folyik. Államilag elismert oklevelet kapnak a növendékek a harmadik év végén.

- Miben különbözik az önök akadémiája más, már ismert színészképzőktől?

    - Véleményem szerint a mai magyar színitanodák elsődleges célja az, hogy a növendékeket minél előbb produkciókba jutassák, attól függetlenül, hogy felkészültek-e már a megmérettetésekre, vagy sem. Ezért a szappanoperák különböző „elárusítóhelyek”, szinkronstúdiók, reklámfilmek szereplői hamar ismertté válnak, de ritkán elismertté is egyben. A mi munkánk koncepciója kevésbé látványos. A felvett növendékeket kopár szigetként kezeljük, amelynek földjébe csak apránként szabad a rizsszemeket vetni. Az igazi szakmai képzés gyötrelmes, aprólékos, vérizzadós. Célunk, hogy tiszta szívvel és szakmai tudással kerüljenek ki tőlünk a fiatalok, és hogy a mínuszt, amit a lelkiismeretlen középiskolai oktatás okoz, pótoljuk – nem elegendő az általános műveltség. Fontos, hogy a pontosság, a fegyelmezettség lételemükké váljék. Angolosan konzervatív a szemléletünk, ezért is választottuk Shakespeare-t iskolánk nevéül.

- A fiatalok hogyan viszonyulnak a módszereikhez?

- Ők természetesen türelmetlenek, szeretnék magukat minél előbb megmutatni a világnak. Nem könnyű megértetni velük, hogy eleinte be kell azzal érniük–ismétlem az ő érdekükben-, hogy saját berkeken belül mérettessenek meg. A színvonalas tanári gárda is folyamatosan ezen fáradozik.

- Kik tanítanak?

- Bánfalvy Ági színész, Csíszár Imre rendező, Mihályi Győző színész, Molnár György filmrendező, Medgyesi Mária színész, Pálos Zsuzsa színész, Pécsi Ildikó színész, Silló Sándor rendező, Tordai Teri színész a mesterségtanár, akik a komplex képzés, a morális, elméleti és gyakorlati csapatmunka hívei. Fábián László író (művelődéstörténet), Dőry Virág (jelmez- és viselettörténet), Gombár Judit színpadi látvány, Kovács Gábor Dénes (esztétika és drámatörténet), Lökös Ildikó (dramaturgia), Borbás Gabi (művészi beszéd), Baráth Attila (ének, hangképzés), Szakály György (mozgás, tánc) alkotják a tanári gárdánkat.

- Sokan azt mondják, hogy az a tíz-tizenöt színész is sok, akik egy-egy egyetemi osztályból kikerül…

- Színészország vagyunk, de valóban nincs szükség annyi színészre, amennyi kikerül a különböző képzési helyekről. Az országnak nem is kell valamennyiüket eltartani, csak a legjobbakat. A gyöngyszemek kiválogatásához azonban idő kell…

- Önöknek hogyan sikerül a legtehetségesebbeket kiválasztani és megtartani?

- A természetes kiválasztódás remekül működött már az első évben is. Aki látványosabb munkára, kevesebb tanulnivalóra és kötelezettségre számított, elment tőlünk. A kétfordulós felvételi vizsgán való helyes döntés pedig a mi felelősségünk. Az első találkozás, a szakmai megmérettetésé: monológokat, verseket, dalokat kérünk a fiataloktól. A második forduló során egy tesztrendszer segítségével jobban megismerjük a jelentkezők pszichés adottságait: fontos, hogy bírják-e azt a szellemi munkát, amelyre vállalkoztak, hogyan gondolkoznak korunk legfőbb problémáiról. Ezek nem lexikális kérdések, inkább a gondolkodásmódjukat szeretnénk megismerni.

- És ha valaki el akar menni az egyetemre?

- Ez nem jellemző. Nem akarom bántani az egyetemet, hiszen én is ott végeztem, de egyetértünk hallgatóinkkal abban: az egyetem elfáradt, s úgy látszik képtelen a megújulásra. A mi célunk nem más, mint harmadév végére megismertetni a végzősöket a szakmával. Minden vizsgánkra meghívjuk a budapesti és a vidéki színházak igazgatóit, a rendezők javát.

- El fognak jönni? Az egyetemre sem tódulnak színészeket válogatni.

- Nagyon remélem, hogy fel tudjuk kelteni az érdeklődésüket.

- Már elcsépelt közhely, de tény, hogy nincs pénz a művészetekre. Miből lehet egy színiakadémiát megteremteni?

- Először is lelkesedésből.

- És ha az elfogy?

- A Harlekin Színház hozta létre a színiakadémiát. A gyermekelőadások teremtik meg a működéshez szükséges anyagi feltételeket, és az államtól is kapunk támogatást. Tandíj nélkül azonban elképzelhetetlen a működésünk. A legjobb hallgatóinknak úgy próbálunk segíteni, hogy a budapesti színházakkal és filmes produkciókkal kiépített kapcsolataink révén szereplési lehetőséget biztosítunk részükre, amelynek fejében fellépti díjat kapnak. A megélhetésüket nem tudjuk biztosítani, azonban a tandíjukat nagyjából tudják fedezni ebből az összegből.

- Számos filmes, drámai alkotás fűződik az Ön nevéhez. Filmes pályafutását végképp befejezte?

- A televízióban megszűnt az igény a komolyabb drámai alkotásokra, ezáltal én is üzemen kívülre kerültem. Ez csak egy állapot. Bízom abban, hogy az emberek egyszer csak megcsömörlenek a sorozatoktól és újra éltre kel Lorca, Dosztojevszkij, Tolsztoj szelleme a Magyar Televízióban. Hiszek abban, hogy a világ szörnyűségeit át lehet vészelni a színművészet segítségével. Ezért is utazunk vissza a Harlekin Gyermekszínház produkcióival Grimm és Andersen világába. Noé bárkája mind a kettő. Nem könnyű az ötödik osztály felett behozni a diákokat a színházba. Ez a korosztály nincs kibékülve sem magával, sem a környezetével. Jó műsorpolitika kell, amely során támaszt kaphatnak a világban való eligazodáshoz, saját belső életük zavarodottságában kapaszkodópontokat találhatnak. Szép előadásokat kell mutatnunk nekik, mint a Szépség és a Szörnyeteg. A romantikus szerelmi történet leköti őket, s ha már itt ülnek, nem nehéz egy kis filozófiát beléjük csöpögtetni. A lényeg mindig az, hogy jó legyen a csomagolás.






A Shakespeare Színművészeti Akadémia hallgatói fontos szerepet formáltak meg az 56 csepp vér című filmben.
Megtekintés »

 
 
 
Általános ismertetők  |   Aktualitások   |    Tanáraink    
    Közösségi élet    |    Példaképeink    |    Felvételi információk    |    Elérhetőségek  |   Tanítványaink   |    Publicisztika    |    Archivum    |   Honlap: Domain Regisztráció Kft.